There's no excuse to be bored. Sad, yes. Angry, yes. Depressed, yes. Crazy, yes. But there's no excuse for boredom, ever. (Viggo Mortensen)

pondělí 3. září 2012

Marná práce

Pavouci jsou užiteční, pilní, někteří i hezcí, ale moc fištrónu nepobrali.

Šla jsem dneska věšet prádlo na zahradu, a zjistím, že košík s kolíčky je v boudě na nářadí.
A vzápětí pak to, že přístup k boudě mi blokuje nádherná pavoučí síť zvící dobrého čtverečného metru, a na ní si hoví nádherně vybarvený křižák. (Spíš asi křižačka, neb jsem se dočetla, že samečci mají do 9 mm, samičky můžou být i dvoucentimetrové - a tohle byl pavouk jak hrom.)

Zaváhala jsem, nechtělo se mi tu síť rušit, ale mamka nekompromisně prohlásila, že je ten pavouk tydýt, že ona mu síť přesně v tom samém místě strhla už čtyřikrát a on si ji tam stejně znovu postaví. A tak jsem prozkoumala její architekturu a pak celý výtvor shrnula k jedné straně.

A jsem zvědavá, za jak dlouho se objeví znovu.

Ale než jsem se odhodlala k tomu barbarskému činu, pokusila jsem se tvůrčího členovce vyfotit.

(Už vím - čtyřiadvacet hodin. A tak nějak tuším, že to ten pavouk pořád ještě nevzdal.)

(Připomínka z 10. září: Ne, nevzdal. Ještě párkrát jsem mu strhla síť, pak ho mamka akčně odlovovala v obýváku, kam jsem ho nejspíš donesla s prádlem či co, a momentálně lágruje zvenčí na prostřední tabuli okna od ložnice. V patře.)

Žádné komentáře:

Okomentovat