There's no excuse to be bored. Sad, yes. Angry, yes. Depressed, yes. Crazy, yes. But there's no excuse for boredom, ever. (Viggo Mortensen)

středa 23. března 2011

Expediční výbava

(blog se začíná vracet ke svému (témeř) původnímu zaměření, totiž blogu lezeckému)

Bála jsem se, co mě v dalších úkolech čeká, a dlouho jsem se odhodlávala podívat se za Pobyt v cizině. Ale tenhle úkol se mi líbí.
Zadaní úkolu k nahlédnutí.
Zaprvé, PŘESUN:
  1. OBLEČENÍ ( prádlo spodní (thermo), svrchní (košile), teplé(flísové)) – termoprádlo v šatníku nemám, přiznávám. Ale vlastním hojnou zásobu různě dlouhých kalhot, triček, košil, legginů, mikin, svetrů, návleků a podobných textilií, a mnohokrát jsem si v praxi ověřila, že se s výběrem dá jet na tábor, na zimní Šumavu nebo do deštivého Skotska. (Že se za tyto kombinace ocitnu v módním pekle, je irelevantní.) (Pozdější dodatek: Heč, už mám thermoprádlo. Vypadá teda jak pyžámko, ale co. Na táboře bude velký test, co se s ním dá podniknout.)
  2. VĚTROVKA (co nejlehčí sbalitelná do balíčku, pro oblékání a svlékání) – Stručně – mám.
  3. TURISTICKÉ BOTY (vysoké, pevné) – Taky mám.
  4. PONCHO (koupené nebo levně udělané (V0111-4)) – Nejenže nemám poncho, ale v tuhle chvíli nejsem majitelem použitelné pláštěnky. To musím napravit, a taky to napravím. (Ale stojím si za tím, že na táboře se hodí i ten deštník.)
  5. BATOH (větší, alespoň 60) – Mám. Věrně slouží osmou sezonu, sjezdil se mnou oboje Tatry, Slovenský ráj, Norsko, Švýcarsko, Skotsko, všeliké kouty naší republiky, a speciálně trasu do Školního města víckrát, než dokážu spočítat.
Zadruhé, TÁBOŘENÍ:
  1. SPACÁK (letní lehká víceúčelová varianta : 570g: spacák 120g (V0306-3) + záchranářská Al- folie 70g,+ flísová deka 400 g) - Spacák mám, o to nic, ale já zimomřivec mám druhý nejteplejší (a nejtěžší), jaký byl v nabídce (teplejší už byl akorát ten pro horolezce do -25 °C). A i tak ho o chladnějších táborových nocích kombinuju s fleecekou (bod pro mě, ta je tu taky, ale nelichotivě to hovoří o mé odolnosti). Tak vám nevím. A záchranářská folie bude nějaký renonc, protože je ještě jednou uvedena v části Pojistky. Nic se tím nemění na tom, že ji zatím nemám.
  2. KARIMATKA Mám.
  3. POLYETYLENOVÝ RUKÁV NEBO PLACHTA (pro bivakování) Někde je, ale už jsem ji tak dlouho neviděla, že tu počítat nebudu. Spíš nosím vojenskou celtu, ale uznávám, že se pronese.
  4. STAN (svemy lze započítat i v případě vypůjčení) Vypůjčit si můžu dobré, mám (tedy rodina má) horší, do hor bych s nima nejela, ale každý se hodí pro něco.)
  5. EŠUS (lze nahradit ¾ l, lehčím nerez hrníčkem viz BPZ) Mám. Na koleji. Někdy prostě potřebujete dva hrnce najednou!
  6. NŮŽ, LŽÍCE Taky mám.
  7. VAŘIČ (plynový, na pevný/kapalný líh, benzinový, dřívkáč-dmychadlo) Mám. Sice neumím používat to škrtátko a musím si k němu nosit sirky, ale mám.
  8. HYGIENICKÉ POTŘEBY (mýdlo, kartáček, pasta,ručník,WC papír) Mám. Ručníků hojnou zásobu, vzhledem ke svému zvyku je zapomínat a kupovat si pak nové. (Když je ručník za tři pětky, nebudu improvizovat, ne?)
  9. BATERKA (na bázi LED s dlouhou životností) Mám. Získala jsem ji způsobem přímo zázračným: Jdeme si takhle s oddílem Moravským krasem, já jdu jako poslední, a ejhle! Na zemi leží baterka. Čelovka, diodová, krásná. Zkoumám, kdo z dětí ji ztratil. Nikdo. Metu si to kilometr zpátky za partou horolezců a jeskyňářů. Nikdo ji nepostrádá. Adopovala jsem ji tedy, poctivě mi slouží, mám ji ráda a hrozím se dne, kdy mě s sí někdo uvidí a zaječí: Ty máš moji baterku!! (Kdyby to přece jen nastalo, vydám proti určení místa nálezu.)
Zatřetí, POJISTKY (aneb jde do tuhýho)
  1. IPZ (V0312 – 1) Musím s hanbou přiznat, že nevlastním Time manager. Jsem totiž ohledně diářů nesmírně rozmazlená... loni jsem od Dee dostala krásný, ale dělený do sloupců! Nemožné. Já musím mít diář dělený vodorovně, na jedné straně pondělí až čtvrtek a na druhé pátek s víkendem a část pro poznámky. Jiný neberu. (Když jsem ho některé léta nemohla sehnat, vzala jsem sešit, fixy a nalinkovala jsem si ho sama. Zkoušela jsem i jiné modely, ale ty prostě nefungovaly. I když jsem si je namalovala sama.) Dávám si tímto ale předsevzetí dát dokupy zmíněné informace a dopsat si je dozadu do svého aktuálního diáře. (Po letech tištěný sympatický, jaké blaho! Jediná potíž je v tom, že byl vydaný k jisté příležitosti a mám dojem, že na příští rok zasejc nebude...)
  2. KPZ (V0302- 6) Ani ta mi nějak nezůstala Stydím se. Alespoň je to ale námět na další expediční článek: Co patří do Haply KPZ.
  3. BPZ (V0403-2) Stydím. Nemám.
  4. LÉKÁRNIČKA (V0212-1) (viz Zdravotní rizika :EX 0702-03) Konečně úspěch!
  5. HLINÍKOVÁ FOLIE (v outdoorových prodejnách, v lékárnách) Nemám, dodám, chci, získám.
  6. TAŠTIČKA NA CENNOSTI NA KRK ( lze ušít i koupit) Někde byla, ale počítat si ji nebudu a ušiju si vlastní.

Podtrženo sečteno to dělá 260 S, čímž zaprvé dokončuju expedičí úkol (ale stejně ještě nejmín tu fólii, kápézetku a taštičku dodám) a jednak mám s rezervou 100 jarních svemů.
Na druhou stranu, tohle je na sto jarních svemů moc snadný. Tak jako kdyby nic a jedu dál :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat