There's no excuse to be bored. Sad, yes. Angry, yes. Depressed, yes. Crazy, yes. But there's no excuse for boredom, ever. (Viggo Mortensen)

čtvrtek 24. března 2011

Expediční vaření

Po období studijním a období tvůrčího psaní mám období lezecké, tak chci lézt, kam až to půjde...

Expediční úkol Stravování se jako několik jiných skládá z výběru úkolů, z nichž musí lezec alespoň čtyři splnit. Zrovna Stravování je z oblasti úkolů, kterým jsem, přiznávám, moc nedala. Z vyčteného seznamu jsem se pokoušela o Sežratelnou přírodu (pardon, tenhle název se mi prostě líbí mnohem víc, než Příroda živitelka) a o Vaření. S Vařením je ovšem ten kříž, že jsem si na něj v ExpeDu z Nangáparvatu zavedla tabulku... a pak jinou... a pak další... a úplně jsem ztratila přehled, za co ty svemy vlastně mám. Tak to tu chci dát dokupy.
K věci: tenhle úkol vyžaduje naučit se připravovat několik kategoriií jídel. Svemy nesvemy, chci se tu jenom ujistit, že tenhle úkol ve své podstatě splněný mám a přináleží mi za něj expediční bonus. Tedy:
  • 3 různé polévky S majzlíkovou bramboračkou na věky věků a nikdy jinak! Ale když že to musí být, tak ještě třeba nudlová (ta vykrystalizovala z "polívky co-dům-dal" jako její obzvláště povedená varianta) a česneková.
  • 3 různé omáčky Hmm. Jednou jsem si k masu dovyrobila hořčicovou omáčku, ale nic moc tedy nebyla. Tady musím doplnit vzdělání. Leda by se ještě počítaly boloňská a sýrová na těstoviny...
  • 3 různé přílohy Bramborová kaše, těstoviny, čočka... Po svém úterním vystoupení, kdy jsem rýři připálila tak, že nebylo poznat, co je rýže a co varný sáček, se tu s ní radši moc chlubit nebudu, co?
  • 3 bezmasá jídla Na tohle mi stačí jenom brokolicové recepty! Ale taky rizoto a tofuguláš a květák na mnoho způsobů a rýžová kaše a rýžový nákyp a různě zapečené brambory nebo těstoviny... toho je hodně, protože nerada vařím maso, když se tomu můžu vyhnout.
  • 3 masitá jídla To už je slabší, viz o řádku výš. Ale už jsem taky ty karbanátky dělala, do rizota jsem přidala kuřecí, pamatuju si jednu dobrou omáčku na špagety s masovýma kuličkama... najdou se.
  • 3 pomazánky Mmm, vajíčková a krabí, vždy a v neomezeném množství. A rybičkovou zvládnu taky. Rybičkové virtuositě Pachatele úklidu se nemůžu rovnat, ale zvládnu ji.
  • 3 zeleninové saláty Au, au, nejtvrdší kámen úrazu. Nejsem úplně fanda do zeleniny, tedy ne do vší, a když si dávám hrášek, kukuřici, ředkvičky, mrkev, okurky, kedluben nebo tak něco, nevyrábím z nich saláty. Že jste to vy a že je tohle Cesta k vrcholu, nějaké vyrobím, ale bude se počítat jako splnění úkolu Haply zeleninový salát #1, #2 a #3?
Abych to shrnula na jednu hromadu – musím se naučit ty omáčky. Saláty se zaimprovizujou, ale omáčky mi chybí...
Tož tak.

Žádné komentáře:

Okomentovat