There's no excuse to be bored. Sad, yes. Angry, yes. Depressed, yes. Crazy, yes. But there's no excuse for boredom, ever. (Viggo Mortensen)

úterý 14. února 2017

O informačních zdrojích, islandských i jiných

Kde jsem sháněla moudra a tipy?

Základem byl tištěný průvodce. O Vánocích se nám do expedice sešly dva (uznejte, byl to tak skvělý tip na dárek), můj exemplář byl shledán celkem vzato zajímavějším. Je to Island z edice Lonely Planet autorů Brandona Pressera, Carolyn Bain a Fran Parnell, česky Svojtka & Co., ISBN 987-80-256-0989-7.
Osvědčil se, takže mu s radostí udělám reklamu.

Hodně času jsem strávila na islandských turistických webech. Namátkou třeba ten pro západní Island: www.west.is. Všimněte si vpravo nahoře té bílo-modré schematické mapky - obsahuje odkazy na weby ostatních oblastí. Všechny dohromady mají tu výhodu, že jsou dělané podle stejné šablony, takže když znáte jeden, snadno se zorientujete ve všech. Tipy na výlety, akce, ubytování, stravování, všechno tam je.

www.visitreykjavik.is - web Reykjavíku. Platí všechno výše zmíněné. Do odkazu jsem vložila stránku s informacemi o City Card, protože ta skutečně stojí za úvahu.

www.visitakureyri.is - stránky Akureyri.

www.road.is - stránka nedocenitelné hodnoty! Stav silnic se na Islandu pořád mění, jednak kvůli počasí, jednak se cesty asfaltují. Map jsme měli několik a žádná neodpovídala úplně přesně, což dá rozum, kus silnice je vyasfaltovaný raz dva. Web Icelandic Road and Coastal Administration má jednak aktuální informace o počasí a sjízdnosti silnic, jednak mapku, která ukazuje, které silnice jsou asfaltové a které štěrkové - a podle našich zkušeností ta mapka odpovídá.
Na číslech silnic si taky všimněte, že ony zapovězené vnitrozemské F-roads to písmeno F mají i na mapách.

www.iheartreykjavik.net - když se na to teď dívám, web milujureykjavik má hromadu zajímavých článků, ale já ho našla kvůli krásné mapce a vysvětlivkám k islandským supermarketům, kteroužto jsem dala do odkazu. 

www.selasetur.is - tulení web teď zrovna hlásí, že se stal terčem kyberútoku a je mimo provoz, ale doufám, že se dá rychle do kupy. Pro pozorovatele tuleňů je nezbytný.

A jen pro zajímavost, v záložkách mám pořád uložený článek o islandských mýtech z blogu www.theincrediblylongjourney.com.

Žádné komentáře:

Okomentovat