There's no excuse to be bored. Sad, yes. Angry, yes. Depressed, yes. Crazy, yes. But there's no excuse for boredom, ever. (Viggo Mortensen)

úterý 12. února 2013

Romance o kostkované sukni

(Ve škole nás učili, že balada končí špatně a romance dobře. Tož tak.)

Od první lekce irských tanců absolvované na východě jsem si matně a nejasně říkala, že bych si nějakou kostkovanou sukni vlastně taky mohla pořídit. Na tancování a příležitostně i na civilní nošení. Třeba nějakou takovou.
To dost rychle přerostlo v přesvědčení, že takovou sukni vlastně potřebuju děsně nutně, a tak jsem po ní začala pátrat. Čas od času jsem prošmejdila přilehlé obchody s oblečením, nějaké ty secondhandy, když mi došlo, že tartan není právě in a šance na jeho zjevení v buticích je poměrně nízká, jednou nebo dvakrát jsem uskutečnila velkou výpravu po všech krámech, o kterých jsem věděla.
(Kdo se mnou byl někdy nakupovat oblečení a ví, jak hlubokou nechuť k této činnosti chovám, nechť tiše žasne.)
Nic. Za celé tři roky a nějaký měsíc navrch nic, krom jedné žluté, extra krátké a extra aušusové. Mám ji, ne že ne, ale už se vytahala tak, že mi na bocích drží na nedůvěryhodné čestné slovo. A v takovém kostýmu já tancuju nerada. Ještěže byla taky extra levná.

Dneska jsem přišla do šatny, abych se převlékla do něčeho na generálku vystoupení, a dvě kolegyně tam rokují nad kostkovanou sukní. Ponořím se do hloubi svého batohu, lovím šaty, rukavičky a kobercovku, když-

"Haplo? Nechtěla bys sukni?" volají na mě a podávají mi ji. Fascinovaně si ji oblékám, a ona mi dokonce je.
"Co bys chtěla za protihodnotu?" ptám se zhypnotizovaně majitelky a ona se usmívá.
"Aby se ti dobře nosila? Hele, stejně je ze sekáče..."

Zázraky se dějou.

9 komentářů:

  1. Jé, to je krásný :o) Takový věci nejvíc potěšej, mnohem víc než kdovíjaký vymazlený kousky za tisíce... Tak přeju, ať se krásně nosí, sluší a dlouho vydrží pěkná! :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé, gratuluji! Musím se pochlubit, ve středu jsem sehnala taky svou dlouho vytouženou sukni a dokonce dvě! A v sekáči. To jsou ty nejlepší úlovky. :-) Ať se pěkně nosí a tancuje. Ž.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sekáče obsahují nejeden poklad, to už mám taky ozkoušené :-) Moje nejoblíbenější secondhand story je, jak jsem do jednoho vlítla den před odjezdem na brigádu, že potřebuju džíny a mikinu. Našla jsem obojí, hezké, kvalitní, za směšnou cenu, a to byly mikiny v celém obchodě asi tři :-)

      Vymazat
  3. Ahojda, prolezla jsem to tu téměř od začátku až do konce a moc se mi tu líbí. Mimo jiné jsem objevila "lezení", bezva nápad, díky za něj!
    V pár příspěvcích jsem narazila na zmínku o časopise, ale netuším, jestli a kde je k mání.
    Prima úterý, přijdu zas,
    J.=)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jitu, vítej, jsem ráda, že se Ti tu líbí. Přemýšlím, jaký jsem mohla zmiňovat časopis, a ať se snažím jak chci, vychází mi, že to musí být náš starý blogový časopis lezecký, který se kupodivu doteď zachoval na adrese http://k-vrcholum.blog.cz/ Zmiňuji ho teď jen kvůli rubrice s rozebranými úkoly pro symbolické lezení, mám pocit, že pro případného nováčka na Vrcholech by mohly být zajímavé, jinak se mi s odstupem času zdá, že spoustu věcí jsem mohla napsat jinak a lépe.

      Díky za návštěvu. Já k Tobě zatím jen nahlédla, ale Tvůj blog vypadá moc příjemně, taky se na něj vrátím.
      Měj se krásně
      Hapla

      Vymazat
    2. Jojo, to bude asi ono. Už se těším na počteníčko. Škoda že ty stránky neběží dál...

      Vymazat