There's no excuse to be bored. Sad, yes. Angry, yes. Depressed, yes. Crazy, yes. But there's no excuse for boredom, ever. (Viggo Mortensen)

čtvrtek 21. února 2013

Dobrý pocit

Málokdy se pokouším namalovat si na hlavu nějakej slušnější obličej, protože tyto snahy se zhusta míjejí účinkem. Čas od času to ale přece jen zkusím, příkladně u příležitosti vystoupení, divadla, plesu a tak všelijak podobně.

Nikdy si ale nejsem jistá, jestli můj pocit, že výsledek vypadá patřičně, není vážně jenom pocit. A tak, když vyjdu po akci z koupelny a střetnu se s pohledem prvního kritika, který si mě zkoumavě prohlíží, od přírody zakrslá sebedůvěra pohotově nalistuje citát z knížky Andrzeje Sapkowského Krev elfů.

"Ciri! Co to máš za neřád na očích?“ 

A na to je pak trochu krátké i kritikovo zodpovědné ujištění, že vypadám dobře.

Třeba se jednou dopracuju až do momentu, kdy budu své sebedůvěře moct odhodlaně odseknout: "To je můj dobrý pocit, strýčku Vesemire!"

5 komentářů:

  1. :-) já se nikdy nemalovala, až v půlce druhýho těhotenstvá, kdy jsem si připadala neohrabaná a k ničemu jsem usoudila, že budu aspoň hezká, okolí zíralo a všichni vrhali zkoumavý pohledy, nejdřív jsem nevěděla co s rukama a nohama a teď jsem ve fázi - vlezte mi všichni na záda, protože já jsem spokojená

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně do té fáze bych se taky potřebovala dostat :-)

      Vymazat
  2. Podobnej pocit zažívám se sukní. Jsem jednoznačně kalhotová. Do práce v sukni - to už je hodně dlouho tabu. I když bych měla chuť na změnu, sebevědomí to sabotuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na sukně si už začínám pomalu zvykat, ale taky to trvalo. V oktávě jsem jednou přišla do školy v sukni, a myslela jsem, že se zblázním, protože na mě celá třída zírala.
      A bylo mi vysvětleno, že za těch sedm a půl roku mě poprvé vidí v sukni, tak že si to musí užít :-)

      Vymazat
    2. Něco podobného mě asi taky čeká. Nevím, jestli neuteču... :o)

      Vymazat