There's no excuse to be bored. Sad, yes. Angry, yes. Depressed, yes. Crazy, yes. But there's no excuse for boredom, ever. (Viggo Mortensen)

čtvrtek 29. listopadu 2012

Recept na perníčky

(Vyštracháno ze zálohy pro bloguje.cz, protože já už se zase nemám čeho chytit...)

Zmíněný recept jsem dostala od své babičky. (Čímž se omlouvám všem ostatním, ze kterých jsem kdy nějaký recept na perníčky vymámila. Ty všechny jsem, ehm, bez vyzkoušení poztrácela...) Babiččiny perníčky jsou výborné a i ty moje vypadají, že by mohly být docela k jídlu.
Vysvětlivky k receptu: čísla přímo u jednotlivých přísad jsou originální babiččin recept, čísla v závorce kurzívou jsou babiččina minimalistická verze. Tučná čísla v závorce jsou moje maximalistická verze. Děkujeme za pochopení.

  • 300g moučkového cukru     (100g)         (400g)
  • 3 vejce                                (1)               (4)
  • 125g másla                        (40g)             (160g)
  • 200g medu                         (70g)            (270g)
  • 750g hladké mouky           (250g)            (1000g)
  • 1 lžička jedlé sody              (?půl lžičky?)  (1 a kousek lžičky O:-))
  • tlučené perníkové koření     (1 polévková lžíce)

  •  Mám pocit, že by se přísady měly míchat v krapet jiném pořadí, než jak jsou v receptu. Ale nevěda nic lepšího, míchala jsem podle receptu a taky to fungovalo.
  • Podle mého názoru se perníkovým kořením nedá nic zkazit. Na můj maxirecept byla polévková lžíce trochu málo.
  • Perníkovým kořením se rozumí: Skořice, zázvor, hřebíček, badyán, anýz, a s vysokou pravděpobodností ještě něco, na co si nemůžu vzpomenout.
  • Komu se líbí perníčky tmavší, může do těsta přidat trochu kakaa.
  • Perníčky se vykrajují z plátu silného přibližně 3mm a pečou se na 190°C asi 10-15 minut něco mezi osmi a patnácti minutami, prubněte to sami, hodně štěstí.

Žádné komentáře:

Okomentovat