There's no excuse to be bored. Sad, yes. Angry, yes. Depressed, yes. Crazy, yes. But there's no excuse for boredom, ever. (Viggo Mortensen)

středa 20. srpna 2008

Na svazích Cho Oyu

protože tohle měl být vlastně lezecký blog – tak aby bylo vidět, jak lezu
Po Nangáparvatu jsem se rozhodla lézt na Cho Oyu – Tyrkysovou bohyni. Byla to první hora, kterou se pokusily zdolat ženy – Claude Koganová a Claudine van der Strattenová. Na jejich tragickou expedici později navázaly Dina Štěrbová z Československa a Američanka Věra Komárková (rodačka z Písku). Jejich výstup znamenal ženský prvovýstup na Cho Oyu a první československou ženskou osmitisícovku. Což je podle mě hromada dobrých důvodů, proč si vybrat zrovna Cho Oyu.
Nějak jsem se rozpovídala o tom, proč vlastně Cho Oyu, ale chtěla jsem napsat, jak si stojím ve výstupu. Jsem už někde těsně pod dvěma (nebo třemi – to se ještě uvidí) tisíci SVM. Což je hlavně spousta knížek, úkol Cizí země, nějaké to Setkání s přírodou a v neposlední řadě konečně doběhnutý Maraton, byť se ztrátou 59 dní. Stejně jsem na sebe (alespoň maličko) hrdá. Ono to chce dost přemáhání, přinutit se vyběhnout – a obzvlášť vyběhnout do studenýho mokrýho deště.
A co dál? Ráda bych stála na vrcholu na Silvestra – bylo by efektní zapsat si mezi předsevzetí novou horu – ale nevím, nevím, jestli na to mám. Každopádně teď nechci dělat ve výstupu pauzy, zamrzání v Diamírské stěně na Nangáparvatu mi úplně stačilo a teď mě štve.
Takže to by bylo asi tak všechno. Horolezkyně Hapla končí svůj report ze svahů Tyrkysové bohyně – Cho Oyu.
PS: Pokud nemáte ani tušení, o čem to žvaním, a rádi byste to pochopili, radši klikněte na odkaz Skunipa nebo obrázek Cesta k vrcholu – obojí v menu. Hned uvidíte. A můžete se přidat :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat