There's no excuse to be bored. Sad, yes. Angry, yes. Depressed, yes. Crazy, yes. But there's no excuse for boredom, ever. (Viggo Mortensen)

úterý 31. května 2016

Věc volby

V dnešní době existuje široká nabídka úžasných bezlepkových potravin, celé specializované obchody, a na mně tedy nezbohatnou. Jsem ale za jejich existenci hluboce a trvale vděčná.

Když mi byla naordinována celoživotní bezlepková dieta, chtělo se mi každou chvíli brečet. Už nikdy si nevezmu na hory obyčejnou Tatranku! Už žádný medovník! Už nikdy si nedám ty báječné britské zázvorové sušenky!

Zázvorových sušenek jsem želela nejvíc. Můj úžasný objev z expedice do Skotska, nenápadné kulaté sušenky k sehnání za pár pencí v každém supermarketu, sladko-pálivý zdroj energie, na němž (a na mléčných karamelách) jsem byla celou expedici živa, aj, to byla těžká oběť. Už prostě nesmím. Nesmím!

Pak jsem jednoho dne zabloudila do Marks and Spenceru, krom oblečení prolustrovala i jejich koutek s potravinami, a ke svému nadšení objevila bezlepkové zázvorové sušenky. Sáček stál tuším něco přes stovku.

Odcházela jsem s prázdnou kabelkou a blaženým úsměvem.
Už totiž můžu zázvorové sušenky. Když se rozhodnu, že chci zázvorové sušenky, prostě si skáknu do Marks and Spenceru a koupím si je.

To, že jsem si je nikdy nekoupila, protože se mi zdají drahé, to už je jen a pouze věc mé volby.

Ale můžu zázvorové sušenky. A to je obrovský rozdíl.

2 komentáře:

  1. ad medovník - mám pocit, že ve zdravé výživě jsem bezlepkový medovník viděla (akorát taky vychází dráž).

    Jinak běžné pečení moc neřeším - většinou přidám vajíčko (ať se to tak nedrolí) a trochu kypřícího prášku (mám jen hladkou bezl. mouku a někdy to hůř naskakuje) - a v podstatě tak dělám cokoli.
    Třeba na bezlepkové palačinky jsme si tak zvykli, že když jsem dětem jednou udělala klasické, tak už jim to ani nejelo... Ale je hodně velký rozdíl v moukách, tam mám lepší zkušeností s trošku dražší, skoro nejde poznat rozdíl oproti té klasické s lepkem (promix-uni). Když jsem to pečení či tvarohové knedlíky zkoušela z Jizerky apod., nebylo to ono.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky už jsem ho objevila a několik balení spořádala, to jen ten počáteční šok z diagnózy byl docela tvrdý. Hlavně to bylo těsně před prázdninami - tábor, dovolená v zahraničí a pak ještě puťák po horách (který jsem vzdala).
      Teď mám spíš skoro pocit, že mám mnohem lehčí život, neboť spoustu dlouhatánských regálů supermarketů můžu úplně s klidem minout :-D

      Za zkušenosti díky. Já pečení moc nedám (krom krátkého období muffinového nadšení), ale čas od času přece jen něco zkusím. Moje zatím nejoblíbenější je samokypřící z M&S, neb mi s ní odpadá základní starost :-D

      Vymazat