There's no excuse to be bored. Sad, yes. Angry, yes. Depressed, yes. Crazy, yes. But there's no excuse for boredom, ever. (Viggo Mortensen)

pondělí 2. listopadu 2015

Můj papírový zmatkosystém

(Ano, lezci, správně je vám to povědomé.)

Při revizi úkolů Cesty k vrcholu připadl do mého dílu práce mimo mnohých jiných i úkol Můj papírový infosystém.
Je to jeden z těch úkolů, kdy mám chuť popadnout nůžky a jít si z kroje odpárat vrcholovou nášivku, protože mě zcela jednoduché zadání porazilo na hlavu. Opakovaně.


Formát A6, Time Manager. Krásná idea. Seznam všech důležitých dat v kroužkovém bloku, k tomu adresář, dlouhodobější plány, to-do-listy, faktografie uplynulých dní a pro případ nudy slovíčka z cizího jazyka, která lze důkladně šprtat.
Realita? Diář, ano, o tom by se hovořit dalo. Co je na něm zcela a dokonale nejdůležitější? Musí být dělený vo-do-rov-ně. To už jsem zmiňovala, že, jak jsem dostala nádherný diář od Dee a vůbec ho nepoužívala, protože dělení do sloupců bylo nepřekonatelně divný?
Na gymplu jsem byla ochotná vzít sešit a nalinkovat si ho dle svých představ, teď už na to nemám morál. Druhým rokem mám teď roverský diář. Není sice úplně ideální, ale alespoň na to nejdůležitější-

(Haplo, hlavo dubová, a tu poradu, co máš ve středu, už sis tam zapsala? Ne, samozřejmě že ne.)

Ahem.
Možná alespoň na ty další věci bych to s kroužkovým blokem mohla zkusit. Vysokoškolská léta mě naučila udržet systém v deskách s papíry...
(Je zvláštní, jak v jiných prostředích funguju úplně odlišně. Na gymplu skončil kroužkový sešit s papíry jako koncentrát chaosu, na vysoké mě najednou začaly otravovat vázané sešity a milovala jsem svůj modrý šanon na přednášky a červený na praktika.)
Klíčové slovo? Konzervativní. Držím se osvědčeného. Velmi křečovitě.

Formát A5, skautský zápisník. Kroužkový blok podle úvahy rozčleněný do jednotlivých oborů.
No dobrá, když pomineme tu kroužkovost... ba ne, ani tak ne.
Mám minimálně pět sešitů, které by se daly kvalifikovat jako podsložky skautského zápisníku - poznámky ze zdravoťáku, sešit zápisků z Elixíru, kterému dominuje přednáška o ADHD, zápisník s rozplánovanými družinovkami, starý skautský deník, u kterého si nadávám, že jsem ho nevedla pečlivěji (mohl to být geniální zdroj inspirace pro mé rádcování!), novější deník - méně cenzury, více suchého humoru a z druhé strany skautské dovednosti všeliké od ohňů a šifrování po text oddílové hymny.
Klíčové slovo? Nesystematická. (Nebo naopak až moc. Vše má svou škatulku.)

Formát A4, expediční dokumentace čili ExpeD.
Víte vy co? Mám jeden pěkný ExpeD. Dokonce v deskách s euroobaly! Mrkáte na drát? Ano, dokumentace Nangáparvátu byla vzorná ucházející.
Cho Oyu? Sešit s barevným nápisem a citátem Katky Neumannové na deskách. Záznamy uvnitř převážně textové, přes linky se mi nechtělo kreslit a materiály ke vlepení se s tímhle sešitkem nikdy nepotkaly.
Lambá Pahár? Tušila jsem, že to bude na dlouho, i koupila jsem si stostránkový sešit v pevné vazbě. Jsou tam plány na výstup a poznámky o jejich plnění. Jsou tam plány na web Cesty ke hvězdám, který jsem v té době lepili dohromady. A nejlepší záznamy z celé expedice jsou... tady na blogu, protože narozdíl od ExpeDu jsem se snažila dát jim alespoň nějakou úroveň.
Annapúrna? Faktografie - mám výstup stručně shrnutý ve sloupci na poznámky u sčítacích tabulek. A pokud něco stojí za delší text, přijde to sem. Lesy tímhle mým výstupem rozhodně netrpí.
Klíčové slovo? Stručná.

Můj zásadní problém spočívá v příliš mnoha místech, kam se dá psát. Do diáře. Do skautského zápisníku. Na blog. Do ExpeDu. Do tabulek. Na nový vrcholový web. Do souvisejících mailů a zpráv. Do souboru s rozpracovanou povídkou. A když má našinec občas ještě připsat pár řádek do deníku, začíná toho být skoro přespříliš.

podepsána
konzervativní, nesystematická, stručná, roztříštěná a navždycky vaše

Hapla

Žádné komentáře:

Okomentovat